Efter installationen av den nya utrustningen från Eltel som pågår denna veckan (v 39) kan det vara så att uppstarten tar lite tid (15-20 minuter upp till flera timmar). Tyvärr vet Telia inte orsaken till detta, men för att schemat för teknikerna skall hinnas med kan de tyvärr inte vänta på att allt går igång.
Om det, efter ett par timmar, fortfarande inte har gått igång skall man kontakta telefonnumret som står på aviseringen: Sebastian 072-537 82 57.
För TV-installationen kan det ta upp till 8 timmar att starta, så rekommendationen är att man gör detta över natten. Anledningen är att de gamla koderna måste ”släppas” innan de kan återanvändas.
Ett alternativ (som förhoppningsvis tar mindre tid) är att på de gamla boxarna gå in via fjärrkontrollen på
”Meny”->”Installation”,
och där ”Avaktivera koder”, för att sedan installera de nya tv-boxarna med koderna som man fick till de ursprungliga tv-boxarna. Koderna fick ni i pappersform när vi installerade boxarna första gången. Om ni inte har kvar de lapparna finns de även på ”Mitt Telia” på webben (inloggning med personnummer samt mobilt bank-id).