Det finns två olika sätt att ansluta till autogiro, antingen via en blankett eller att man anmäler via sin bank. Om man anmäler sig via sin bank är det mycket större sannolikhet att allting blir rätt redan från början, men eftersom föreningen inte får något meddelande om att man har anmält sig bör man komplettera anmälan med ett mail till styrelsen (styrelse@frillesasfiber.se) och säga att man har anmält sig denna vägen.
Nedan finns exempel på hur man gör på olika banker. Om din bank inte finns med betyder det inte att det inte går, utan att vi inte har information om hur det ser ut på just din internetbank.
Anmälan Swedbank
Logga in och gå in på:
- Betala/Överföra
- Autogiro.
- Nytt autogiromedgivande
Skriv ”Frillesås” i Mottagarnamn, och Frillesås Östra Fibernät bör dyka upp i listan.
Fyll i resterande uppgifter och signera. Om du fått ett betalarnummer från oss redan kan du skriva i det, välj annars 7777 som betalarnummer, så fixar vi det när vi fått in anmälan.
Glöm inte att skicka ett mail till styrelsen (styrelse@frillesasfiber.se) om att du anmält dig denna vägen.
Anmälan Nordea
Logga in och gå in på
- VARDAGSÄRENDEN
- BETALA OCH ÖVERFÖRA
- AUTOGIRO
- ANMÄLAN
- BETALNINGSMOTTAGARE
Fyll i Frillesås under betalningsmottagare (hoppa över bransch).
Fyll i resterande uppgifter och signera. Om du har fått ett betalarnummer från oss redan kan du fylla i det, välj annars 7777 som betalarnummer, så fixar vi det när vi fått in anmälan.
Glöm inte att skicka ett mail till styrelsen (styrelse@frillesasfiber.se) om att du anmält dig denna vägen.
Anmälan Länsförsäkringar Bank
Logga in och gå in på
- Betalningar
- Autogiro
- Teckna nytt
- Välj ”Frillesås Östra Fibernät”
- Välj konto som pengarna skall dras ifrån
Fyll i resterande uppgifter och signera. Om du har fått ett betalarnummer från oss redan kan du fylla i det, välj annars 7777 som betalarnummer, så fixar vi det när vi fått in anmälan.
Glöm inte att skicka ett mail till styrelsen (styrelse@frillesasfiber.se) om att du anmält dig denna vägen.